Si, contra as identidades que amosan o colectivo, o comunitario, o diverso, que arelan ser, as que dificultan a voráxine globalizadora e homoxeneizadora. E eliminar a conciencia nacional dos pobos subxugados fai parte deste obxectivo. A belixerancia españolista, a teimudez en destruir a cultura dun pobo, en destruir este pobo, presenta un ensañamento tal que de se producir contra outra cultura estáriamos acusándoos de xenocidas. Eis o emprego da técnica do acoso como estratexia de constante e permanente anulación da vítima, de culpabilizala da agresión, de naturalizar a infamia.
Calquera decátase de que non foi o tema lingüístico o factor decisivo nos resultados electorais porén, desde o xornalismo á política, semella que hai que penitenciar e, onde non había imposición - senón submisión, calumnia e manipulación – aconséllasenos agora, aos acosados, meditar sobre a defensa da nosa identidade. Prefero meditar sobre a enxeñería da dominación, sobre a fabricación do consentemento e as argalladas do poder.
E como o acoso é unha técnica de continuidade, agora van de que hai que vixiar o adoutrinamento das inocentes mentes da mocidade galega que está a ser abducida por perversos enfoques de fasquía nacionalista (galega). Adoutrinamento! Os da España forxada desde a prehistoria, os de Viriato caudillo, os da Reconquista, os dos reis católicos, os da misión colonizadora, Agustina de Aragón, o 2 de Maio…, a lingua cervantina, o pasado imperial, “la riqueza regional”, a proxección e excelencia de España…, a fronte nacional-constitucional, os que reclaman rematar coas cativas competencias autonómicas… Adoutrinamento, ouvean!
Diante da desfachatez e o delirio téndese á perplexidade. Que gandalla de xente! Comentaba Antón Dobao o aspecto de clase que percorre estes movementos. Totalmente! Delimitar a diferencia, marcar territorio. O seu estatus pode perigar se teñen que competir cunha lingua e cultura á que desprezan e na que malamente se desenvolven. A chave do éxito debe pasar polo recoñecemento social de utilidade do seu universo e dos seus referentes españois. A liberdade reclamada é a do privilexio.
Non se pode ser coitado, mais cómpre ser listos. Hai que os deslexitimar sen complexos. Volto a concordar con Antón Dobao en que non poden ser interlocutores válidos. Non debemos sentar con eles. Un xenófobo non pode estar acougado nun debate defendendo a inferioridade cultural, a segregación e a marxinación e lavar a imaxe porque “dialoga”. Se nos fixamos a súa mensaxe vai dirixida nidiamente á cidadanía, como guerra de valores, que diría Thomas Frank, ignorando aos atacados para, a seguir, lograr que unha boa parte do esforzo nacionalista se dirixa a entablar directamente con eles, mais non a cuestionalos perante o pobo. Eles naturalizan a españolización e nós ralentizamos a criazón de conciencia nacional.
As forzas, os movementos, as asociacións galegas, con toda a súa variedade, con todas as súas sensibilidades, teremos de procurar un mínimo de entendemento contra a ofensiva, contra a involución. Ser apoucado é un agasallo para o soberbio. Criar opinión, normalizar a idea de nación, é unha tarefa urxente, nas aulas, na tenda, no traballo, na consulta do médico. O nacionalismo español non se corta. Pois “adoutrinemos” sen medos, roubémoslles o monopolio. Tentemos unha virada, debatamos de cómo lles sacar o disfraz, de que se vexa o seu fanatismo. Comenta o sociólogo norteamericano citado, Thomas Frank, que a reacción preséntanse a si mesma como inimiga da élite, como a voz dos inxustamente perseguidos, de que neles está a autenticidade popular fronte a quen lles pretende gobernar a vida. Agachan o seu señoritismo requintado, o seu “pijismo” , a súa situación social de privilexio recorrendo ao pobo que desprezan. Son expertos en cinismo. Mais nós tamén temos recursos, moitos, entre todos.
Henrique Xesús del Bosque Zapata naceu en Ourense en 1959. Profesor de ensino secundario, tamén é licenciado en Dereito. É autor de “Lexislación para o profesorado. Toda a normativa do sistema educativo galego non universitario” Edicións Xerais. “Guía dos dereitos do profesorado” CIG-Ensino. Cadernos de lexislación. »